Wednesday, October 26, 2011

OUR LEADER NOW !

BISMILLAH,,

Nak cite yg mak saya banyak kali bercerita tentang  keadaan di tempat kerjanya.Tentang bagaimana mereka bersosial,berorganisasi dan mendidik pelajar.Cuma ada satu yg saya kurang suka bila bercerita mengenai organisasi atu lebih khusus kepada ketua atau pemimpin.Statement yang bakal saya nyatakan ini bukan hanya berlaku ditempat mak saya tetapi bila diperahtikan banyak juga berlaku di tempat lain.kata mak “sebab itulah die boleh menjadi ketua,sebab die jenis yg tak kisah dengan apa yg org cakap walauapapun org sekeliling  die cakap tentang die.contohnya anak buahnya bengang bile ketua terlalu strict,xmemahamai keadaan anak buah dan paling penting bersikap pilih kasih pada kroni-kroninya (kaum-kerabatnya) dan pandai bermanis mulut walaupun die xbuat banyak kerja (MAK KATA LAGI ORG PANDAI BERCAKAP SELALU MENANG WALAUPUN DIE  XBUAT APA-APA).
PERCAKAPAN SEMANIS TEBU,PERBUATAN SELAMBAT SIPUT

Agaknya bende berlaku tak pada pemimpin negara kita sekarang?? Saya malas nak ulas panjang sebab sendiri boleh fikir pasal bende tu.Memang kita masih belajar tapi xbermakna kita xboleh belajar utk memahami keadaan politik negara sebab KITA ADALAH FUTURE LEADER!! Nak harapkan siapa lagi? Org bukan Islam yang menentang Islam utk menjadi pemimpin  ‘negara Islam” kita ni? (kalau rasa nak cuba try la sekali tengok apa jadi pada umat islam negara kita)
PEMIMPIN WAJIB UTK TERUS MENGIKUT LALUAN YG ALLAH DAN RASUL TELAH GARISKAN


Agaknya lagi pemimpin seperti di atas kah yang kita nak jadi ketua negara? Atau kita nak pemimpin seperti  Rasulullah yang disenangi oleh semua pihak samada org Islam atau bukan Islam? Soalan ni saya tinggalkan pada semua..sendiri jawab dan sendiri rasa..
GOOD LEADER IS WHEN THERE ARE MUTUAL INTERACTION BETWEEN BOTH LEADER AND  STAFF

No comments:

Post a Comment